Oyun İncelemesi: Beyond: Two Souls

Mehmet Küçüktongur
3 min readDec 6, 2020

Beyond: Two Souls, Quantic Dream tarafından geliştirilen Sony Computer Entertainment tarafından PlayStation 3, PlayStation 4 ve PC için yayımlanan interaktif drama ve aksiyon-macera oyunudur. 2013’te PS3 ile piyasaya sürülen oyun, 2015’te PS4 için yeniden piyasaya sürüldü. 2020’de ise PC oyuncuları ile buluştu.

Özet: Hikâye, kendisi ile beraber yaşayan ruh Aiden ile geçen 15 yılı konu alıyor. Jodie’nin annesi özel yeteneklere sahip olan bir kadın olduğu için laboratuvar faresi gibi üzerinde deneyler yapılan bir kadın. Bu özelliklerin çocuğuna da geçme ihtimali üzerine Jodie, doğar doğmaz annesinin elinden alınıyor. Başka bir aileye evlatlık verilen Jodie, Aiden ile beraber yaşamaya ve onu anlamaya çalışıyor.

2013’te ilk olarak PS3’e çıkan oyunun demosunu 2014’te oynama fırsatı buldum. Bu oyun PlayStation’da yaşadığım ilk interaktif oyun deneyimiydi. Daha sonra ne olduysa oyunun tamamını oynayamadan unutup gittim. O zamanlar YouTube’da oynanış videolarını izlemiştim ve artık hikâyeyi biliyordum. Ancak oyunu oynamayı hep istemiştim. Çıkışından 7 sene sonra PC’ye gelmesiyle beraber oynama fırsatım oldu. Hikâyenin aklımdan silinmesi ve çoğu şeyi unutmuş olmam mükemmel bir fırsat oldu. PS3’ten kalma oyun kolunu bağladım ve oynamaya başladım. Oyunu 10 saatte bitirdim ancak bunun bir oyun olmadığı oyundan da öte bir film olduğu kanısına vardım. Hakkında da inceleme yazmaya karar verdim.

Karakterin allak bullak olmuş zihninde onunla beraber dolaşıp neler olduğunu anlamaya çalışırız. Jodie daha annesinin karnından ayrılır ayrılmaz annesinden onu alırlar. Özel yetenekleri bulunması onu tehlikeli kılar ve çocuğunda da olabileceği düşünülür. Aiden ve diğer taraftan gelen yaratıkların Jodie’yi her gece korkutmaları ve eve zarar vermeleri yüzünden rahatsızlık duyan baba Jodie’yi Nathan Dawkins‘e emanet eder. Nathan laboratuvarda Jodie’nin yeteneklerini öğrenmeye ve onları kontrol etmesine yardım eder. Jodie laboratuvarda büyür ve daha sonra CIA’de görev almaya başlar. Hikâyenin ilerleyen bölümlerinde verdiğimiz kararlara göre Jodie’nin karakteristik özelliklerini inşaa ederiz. İnsanlarla olan ilişkilerini belirler, onlara mesafe koyar, yeri geldiğinde birtakım duyguları yaşamasına izin veririz. Aiden’ı kullanarak ona yardım eder, insanların ondan korkmasını sağlarız. İlerleyen bölümlerde annesini bulmaya, Aiden’ın neden onunla bağı olduğunu öğrenmeye çalışırız.

Karakterler ve Oyuncular

Jodie Holmes karakterini canlandıran Ellen Page başrolde. Willem Dafoe‘nun canlandırdığı Nathan Dawkins, Jodie’yi bir baba gibi büyüten doktor. Eric Winter‘ın canlandırdığı Ryan Clayton, CIA’de görev yapan ve Jodie’ye aşık ajan. Diğer karakterlere buradan ulaşabilirsiniz.

Grafikler

Beyond: Two Souls, tamamen gerçek oyuncularla hazırlanan bir oyun. Karakter taraması ve vücuda yerleştirilen noktacıklar/cihazlar sayesinde görüntülerin bilgisayara aktarılarak mekânın üzerine yerleştirilmesiyle hazırlanmış. Giriş bölümünde de bahsettiğim gibi bir oyundan çok bir filme de benziyor. Görüntünün alt ve üstünde siyah şeritler kullanılarak tıpkı sinema filmlerindeki gibi sinemaskop formatta hazırlanmış. Bu da oyun oynarken aynı zamanda karakterlerin duygusunu anlamayı ve daha geniş bir alana odaklanmamızı sağlıyor.

Müzikler

Prodüktörlüğünü Hans Zimmer‘ın yaptığı, Lorne Balfe tarafından bestelenen oyunun müzikleri tam olarak koleksiyonluk. Oyunu bitirdikten sonra müziklerini tekrar tekrar dinlemişimdir.

Oyun yıllar sonra 70 lira gibi bir ücretle PC’ye sunuldu. Bu fiyat indirimlerle yarı yarıya düşerek 35 lirayı buluyor. Bana sorarsanız oyun bu kadar emeğe bu fiyattan daha fazlasını hakediyor.

--

--